Adónavigátor konferencia 2018

Featured Video Play Icon

Az Adónavigátor konferencia ország egyik legrangosabb könyvelői rendezvénye, amely kimagasló sikeréhez a szakmai előadásokon túl nagyban hozzájárul az az egyedülálló szakkiállítás is amely a könyvelők hatékonyabb munkavégzéséhez nyújt segítséget. 2018-ban első alkalommal a Sziklai & Andrejszki Ügyvédi Iroda is megjelent kifejezetten a könyvelő irodák számára összeállított komplex jogi szolgáltatásaival.

Mivel készültek a konferenciára, amivel úgy gondolják segíthetik a könyvelők munkáját?
Dr. Smitnya Sándor: Két csomaggal is készültünk a könyvelők részére, az egyik egy GDPR okán életre hívott adatkezelési csomag, ami most nagyon aktuális és friss, a másik pedig egy kellő körültekintés protokoll, amelyet kifejezetten olyan ügyfelek részére ajánljuk, akik a magyar piacon ÁFA levonási jogot gyakorolnak, azaz gyakorlatilag minden magyar cégnek.

Arról tudna esetleg mesélni, hogy az Ön által említett kellő körültekintési protokoll mit takar egy laikus számára?
Dr. Smitnya Sándor: Ez tulajdonképpen egy megelőző program, amellyel a mi iránymutatásunknak megfelelően azt tudják elérni az egyes adózók, hogy egy későbbi NAV ellenőrzés során sokkal egyértelműbben és tisztábban tudják előadni az adóhatóság felé, hogy ők jóhiszeműen jártak el, és az adott gazdasági esemény megvalósult.

Ön szerint ez megoldás lehet minden magyar adóalany számára?
Dr. Smitnya Sándor: Nyilván olyan személyeken és adózókon nem segít, akik tudatosan vesznek részt ÁFA csalásban. Ugyanakkor azok, akik jóhiszeműen járnak el, viszont később egy partnerükkel gond adódik – amely alatt azt értem, hogy fantomizálódik, eltűnik, vagy csalárd magatartást végez – tudják igazolni, hogy amikor a jogügylet megtörtént, akkor ezen protokoll betartásával átvilágították a partnert és a teljesítések megtörténtek úgy ahogy azoknak meg kell történniük.

Mi ösztönözte Önöket, hogy megjelenjenek egy olyan konferencián, amelyet kifejezetten könyvelők részére szerveztek?
Dr. Smitnya Sándor: Önmagukban a könyvelőknek is, valamint az ügyfeleik a mi célcsoportunk is, tekintettel arra, hogy mi is magyar kis-és középvállalkozásokkal dolgozunk, nekünk is az a célunk, hogy számukra komplex szolgáltatást nyújtsunk, azzal, hogy mi nyilván a jogi oldalt fogjuk meg, ők pedig a könyvelést és a számvitelit. Azt gondoljuk, hogy ez egy jó kooperáció tud lenni, ő ügyfél elégedett lesz mind jogi, mind pedig számviteli oldalról.

Mit gondol, miért szükséges a szorosabb együttműködés a könyvelő és az ügyvédi irodák részéről? Milyen módon tudják esetlegesen levenni a könyvelők válláról  a plusz terhet?
Dr. Smitnya Sándor: Egy könyvelő irodának legfőképpen azért éri meg velünk együttműködni és a mi szolgáltatásainkat igénybe venni, mert azt látni kell, hogy egy NAV ellenőrzés során ellenérdekű felek állnak egymással szemben, ahol gyakori a konfrontáció, amelyeket egy könyvelőnek nem biztos, hogy fel kell vállalnia. Egy könyvelőnek véleményem szerint meg kell őriznie a jóviszonyt a NAV-val, ugyanakkor az ügyfél érdekében sokszor ezeket a konfliktusok valakinek fel kell vállalni, és mi egy olyan iroda vagyunk, aki ezeket fel vállalják. Mi ugyanis tudjuk, hogy a revízió mit gondol, mi tudjuk, hogy a revizor mit miért csinál és abból mi fog következni, ezáltal pedig egy olyan megnyugtató megoldást tudunk az ügyfeleinknek kínálni, amellyel eredményesen zárulhat az adott ellenőrzés, ez pedig mindenkinek az érdeke.

El tudná mondani, hogy mi az, amiben az Önök ügyvédi irodája által nyújtott szolgáltatások különböznek a többi ügyvédi irodától?
Dr. Treer Ferenc Mór: Az irodánknak egyrészről több, mint 10 éves tapasztalata van, adó-kereskedelmi jogi és üzleti jogi területen, másrészről pedig azt gondolom, hogy a többi irodához képest mi komplexebb módon fogjuk fel a vállalkozások jogi problémáit. Azt értem ezalatt, hogy igyekszünk megérteni a működésüket, igyekszünk valamilyen szinten integrálódni a szervezetükbe, valamint az ügyvédeink saját vállalkozásaiban szerzett tapasztalatát és üzleti tudását tudjuk kamatoztatni az ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatások során.

A könyvelő irodáknak a speciális tevékenységük miatt, nagy hangsúlyt kell fektetniük a GDPR szabályzat elkészítésére, bevezetésére, alkalmazására, ügyfeleik tájékoztatására. Az általános adatvédelmi rendelet útvesztőiben való eligazodás pedig sokszor nem egyszerű. Tavaly kihirdették a GDPR rendeletet, a kezdeti riadalom ellenére, kezd már csendesedni a téma vagy még mindig aktuális?
Dr. Rák Balázs: Azt látom, hogy tavasz óta ez az egyik leg felkapottabb téma a vállalkozások életében, én magam is rengeteg cégvezetővel beszéltem, akik azt mondták, hogy nekik nincs meg a kellő kapacitásuk és idejük arra, hogy ezzel foglalkozzanak, valamint problémának érzem, hogy rengeteg a fél-és téves információ, ami ezzel a témával kapcsolatban él a köztudatban.

Ezek szerint egyedül és szakértelem nélkül nem érdemes belevágni a szükséges dokumentumok elkészítésébe? Mit tartalmaz az Önök által összeállított csomag?
Dr. Rák Balázs: Mi azért készíttettük el ezt a csomagot, hogy levegyük a terhet a cégvezetők válláról. A csomag gyakorlatilag három fő részből áll: egyrészt egy általános személyes tanácsadást tartalmaz adatkezelési témában, másrészt természetesen a legfontosabb, hogy felmértjük a cégek egyéni igényeit és elkészítjük a jogszabályok által előírt teljeskörű dokumentációt, majd végül pedig a szükséges technikai beállításokra is javaslatot teszünk.