Az összehasonlító reklám

Az összehasonlító reklám fogalma alatt azokat a reklámokat értjük, amelyben adott termék, vagy szolgáltatás versenytársát, annak termékét vagy szolgáltatását közvetlenül, vagy közvetve felismerhetővé tesz.

Az ilyen reklámokat az alább kifejtett megkötésekkel lehet közzétenni.

Nem irányulhat az összehasonlítás:

  • a versenytárs, annak terméke vagy szolgáltatása jó hírnevének, piaci ismertségének tisztességtelen kihasználására,
  • a versenytárs, annak terméke vagy szolgáltatása jó hírnevének megsértésére,
  • a versenytárs, annak termékét vagy szolgáltatását, mint utánzatként történő bemutatására,
  • annak a látszatnak keltésére, hogy a reklámozó, annak terméke vagy szolgáltatása ugyanaz, mint a versenytárs terméke vagy szolgáltatása.

A versenyhivatal által megfogalmazott minimum feltételek

A versenyhivatal az összehasonlító reklámokra vonatkozó ajánlásában a következő minimum feltételeket fogalmazza meg.

  • kizárólag azonos rendeltetésű, vagy azonos szükségleteket kielégítő árukat hasonlíthat össze,
  • tárgyilagosan köteles összehasonlítani az áruk egy vagy több lényeges, meghatározó, jellemző és ellenőrizhető tulajdonságát,
  • ha tartalmazza az áruk árainak összehasonlítását, köteles azt tárgyilagosan bemutatni,
  • az eredetmegjelöléssel rendelkező termékek összehasonlítása esetén kizárólag azonos eredetmegjelölésű termékekre vonatkozhat.

A fentiek mellet fontos kiemelni, hogy a reklám nem sértheti más vállalkozás, annak terméke vagy szolgáltatása jó hírnevét, valamint a reklámozónak tudnia kell bizonyítani, hogy a reklámban megfogalmazott állítása a valóságnak megfelel.